קטגוריות
רפואת שיניים

תופעות לוואי של שתלים דנטליים

אחת המטרות העיקריות של השתלת שיניים היא לשפר את איכות החיים, את כושר הלעיסה וגם את הביטחון והדימוי העצמי. עם זאת, כמו כל טיפול רפואי אחר, גם בהשתלות שיניים עלולות להופיע תופעות לוואי מסוימות. מטבע הדברים, חלק מתופעות הלוואי מתעוררות כתגובה טבעית של הגוף – בעוד אחרות עלולות להעיד על הצורך בביקור נוסף אצל הרופא.

הנה למשל מספר תופעות לוואי שכיחות של שתלים דנטליים:

א. כאבים – כאבים הם חלק בלתי נפרד מכל טיפול שיניים. ההבדל הוא שבהשתלת שיניים, הכאבים נוטים להיות חדים וחריפים יותר. בהקשר הזה, החדשות הטובות הן שאפשר להשתמש במשככי כאבים על מנת להקל על עוגמת הנפש וכדאי גם להתייעץ עם אנשי מקצוע ועם הרופא לגבי התאמת פתרונות ספציפיים עבור מצבו הרפואי של המטופל.

ב. דימום ונפיחות – דימום או שטפי דם תת עוריים שגרתיים מאוד בטיפולי השתלת שיניים. במקביל אליהם, עלולה להופיע נפיחות שמתפתחת ומגיעה לשיא כ-2-3 ימים לאחר הניתוח. אם לאחר מכן הנפיחות יורדת והדימום מפסיק, אפשר להיות רגועים ולהמשיך בשגרה. במידה ולא, צריך לבקר שוב אצל רופא השיניים.

ג. קושי לפתוח את הפה – קשה לתאר את תופעות הלוואי של שתלים דנטליים בלי להזכיר את הקושי לפתוח את הפה. למעשה, גם בטיפולים הרבה יותר פשוטים יש קושי כזה שנמשך לפחות 24 שעות.

מהן התופעות שמעידות על סיבוך?

לשם השוואה, יש תופעות אחרי השתלת שיניים שמעידות על סיבוך. הסיבוך יכול להיות קשור לאופי הטיפול עצמו, למידת ההתאמה של השתלים לחניכיים או לתגובה לא צפויה של מערכת הפה והלסת. לרוב, הסיבוך הנפוץ ביותר הוא זיהום – שבא לידי ביטוי בסימנים קליניים ובהם חום מקומי וכללי, כאבים או נפיחות שלא יורדים אחרי שבוע והפרשת מוגלה.

כמו כן, סיבוכים אחרים יכולים להיות הפרעה תחושתית באזור השפתיים והסנטר או פגיעה בשיניים סמוכות. גם במקרה כאלה, יש לחזור מיד אל הרופא המטפל ולעדכן אותו לגבי אפשרות זיהום של חלל הסינוסיטיס. מצד שני, אלו סיבוכים יחסית נדירים ולא צריך לדאוג מהם.