קטגוריות
פרופסורים ורופאים

כיצד הטכנולוגיה שינתה את עולם הרפואה

ענף הבריאות כיום אינו כפי שהיה לפני חמש שנים בלבד. זה נובע בעיקר מטכנולוגיה ומספר גדול של פתרונות דיגיטליים חדשניים המוצגים מדי יום. פתרונות טכנולוגיים רבים הוצעו לכמה בעיות בהן עמד עולם הרפואה, ואלו שינו ושיפרו מאוד את ענף הרפואה.

היו פריצות דרך רבות באיסוף נתונים, טיפולים, מחקר ומכשור רפואי כמו מכשירי שמיעה שהשפיעו רבות על עולם הרפואה. כיום, בזכות הטכנולוגיה, יש טיפול טוב ונגיש יותר למגוון רחב של מחלות, טיפול טוב ויעיל יותר לחולים וטיפול טוב יותר בבריאות ובבקרת מחלות. מאמר זה ירחיב על כמה מהדרכים הספציפיות השונות בהן הטכנולוגיה שינתה את עולם הרפואה.

הדפסת תלת מימד

כיום ניתן לשחזר עצמות וכמה איברים פנימיים באמצעות טכנולוגיית הדפסת תלת מימד. לאחר מכן ניתן להכניס את האיברים המלאכותיים והעצמות לגוף המטופל כדי להחליף אזורים חולים או בעייתיים.

מנתחים משתמשים גם בטכנולוגיית הדפסת תלת מימד כדי להבין טוב יותר את המתרחש בגופם של המטופלים שלהם. בעזרת מודל תלת מימד, קל יותר לרופא המנתח לבחון את הבעיה מקרוב ולדמות מגוון פתרונות או פעולות אפשריות שניתן לבצע לפני ביצוע הניתוח בפועל על המטופל.

באופן דומה, הדפסת תלת מימד חוללה מהפכה בתותבות. בעזרת מדפסת תלת מימד, קבלת יד או רגל תותבת בהתאמה אישית זולה משמעותית. כעת ניתן להדפיס ידיים תותבות בהדפסה מותאמת אישית, למשל, לילד הזקוק לדגמים שונים ככל שהם גדלים, במקום שיצטרך לצאת ולהרכיב יד תותבת חדשה שתותקן בכל שנה. בנוסף, עם ההתפתחויות האדירות שמתבצעות בענף ההדפסה התלת מימדית, העלויות הכרוכות בטכנולוגיה זו פוחתות מדי יום.

ביג דאטה

נתונים גדולים הם עסקת ענק כרגע. בענף הרפואה והבריאות נתונים הם הכל. קיימת כמות עצומה של נתונים שכאשר הם מנותחים, הם יכולים להעניק תובנות משמעותיות על מצב ענף הבריאות בכללותו. לדוגמה, על ידי לימוד היסטוריות הטיפול בחולים, הרופאים יכולים לבצע אבחונים מדויקים יותר ולהציע טיפולים טובים יותר.

טיפול ויעילות משופרים

כיום רופאים ואחיות משתמשים במכשירים כף יד כדי לתעד את הנתונים בזמן אמת של המטופלים ולעדכן באופן מיידי את ההיסטוריה הרפואית שלהם. זה עושה אבחונים וטיפולים מדויקים ויעילים יותר. הריכוז של נתוני המטופלים הקריטיים ותוצאות המעבדה שיפרה באמת את איכות הבריאות.

ניטור מרחוק

עבור חלק מהמטופלים, להסתובב זה טרחה אדירה. ביקורים חוזרים בבתי חולים יכולים גם הם להתייחס בכספם. בעזרת טכנולוגיית ניטור מרחוק, חולים יכולים לגשת לרופא בקלות ולהתייעץ בהם בנוחות בתיהם. זה חוסך הרבה זמן וכסף. הרופא יכול לפקח מרחוק על נושא מסוים, למשל על ידי עליית רמות לחץ דם, ובכך לסלק את הצורך בביקור בבית חולים. טכנולוגיה זו שימשה במיוחד שימוש לחולי קוצב לב.

ניסויים רפואיים

הטכנולוגיה שינתה באופן דרסטי את אופן הניסויים הרפואיים. במקום לקחת שנים, הניסויים נמשכים חודשים או שבועות. הסיבה לכך היא שכעת ניתן לדמות תגובות אנושיות לתרופה מסוימת, במקום להסתמך לחלוטין על מתנדבים אנושיים. חידושים כמו וירוס השימפנזים, שקשורים קשר הדוק לגרסה אנושית, חוללו מהפכה בקצב הניסויים. התפרצות האבולה הוכיחה שניתן להאיץ מאוד את הניסויים. בגלל חששות מהתפרצות עולמית והצורך בבלימה מהירה, חשבו החוקרים מחוץ לקופסה וגילו פתרונות חדשניים שהובילו לחיסון האבולה בזמן שיא.

אפליקציות סלולריות

אפל הישנה שאומרת, "יש אפליקציה לכל דבר", היא אמיתית יותר משהיתה אי פעם. כיום ניתן לפקח על בריאות אישית באמצעות אפליקציות חדשניות בימינו. אתה יכול לספור את הקלוריות שלך, לעקוב אחר דפוסי השינה שלך, לפקח על הדופק שלך או אפילו להתייעץ מרחוק. יש אפליקציות של מדיה חברתית לרופאים ליצור אינטראקציה, ואפליקציות המקשרות בין חולים לרופאים. לומר שאפליקציות משנות במהירות את ענף הבריאות זו אנדרסטייטמנט.

ישנם כיום טיפולים טובים ונגישים יותר מאשר בכל רגע אחר בהיסטוריה. זה נובע בעיקר מחידושים טכנולוגיים. אותם חידושים אפשרו לחקור ולחקור דרכי טיפול אחרות אפילו טובות יותר, כך שתעשיית הבריאות עושה צעדים לעבר יעילות טובה עוד יותר מדי יום.