קטגוריות
רפואת שיניים

הרמת סינוס אצל מבוגרים

הרמת סינוס היא פעולה שמתבצעת במטרה לחשוף את החניכיים לפני טיפולי השתלת שיניים. ספציפית אצל מבוגרים מעל גיל מסוים או עם בעיות חניכיים מסוימות, יש צורך להתייעץ עם אנשי מקצוע טרם ביצוע הפעולה

טיפולי שיניים מותאמים באופן אישי לצרכים השונים של כל מטופל. זה אומר שכאשר מטופל פוגש אנשי מקצוע כמו למשל רופאת שיניים חיה מאיר, השלב הראשון יהיה לבדוק את הרקע הרפואי והבריאותי שלו.

אחרי בדיקת הרקע, עוברים לבדיקה פיזית של חלל הפה והחניכיים ולגיבוש ממצאים על סמך הגיל. מטבע הדברים, יש הבדל בין טיפולי שיניים לאנשים עם רקע של בעיות שיניים רבות לבין טיפולים שמיועדים עבור אנשים שעוברים את התהליך בפעם הראשונה. בנוסף, אפשר לראות המון הבדלים בין טיפולי שיניים למבוגרים ולצעירים – כמו שקורה עם הרמת סינוס.

מהי הרמת סינוס?

הרמת סינוס היא פעולה שהמטרה שלה היא ליצור את התשתית המתאימה עבור השתלת שיניים ושיקום של מערכת הפה והחניכיים. בפועל, זה אומר שבאמצעות הרמת סינוס מנסים לחשוף את החניכיים ולמעשה לייצר יותר מקום עבור ההשתלה. על אף שהטיפול עצמו מבוצע במרפאות כמו של רופאת שיניים חיה מאיר בתדירות גבוהה, הוא עדיין נחשב רגיש.

אלו המאפיינים העיקריים של הרמת סינוס אצל מבוגרים לעומת אצל צעירים:

א. חיבור בין הסינוסים לחלל האף – הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור הוא שטיפול הרמת סינוס אצל מבוגרים וצעירים כאחד מחייב הקפדה על ההוראות. אם מקפידים על ההוראות, מונעים פגיעה בחיבור שבין הסינוסים לבין חלל האף ומגדילים את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

ב. מחסור בעצם הלסת – ההבדל בין מבוגרים וצעירים קשור לרקע הגנטי. בעוד אצל צעירים מחסור בעצם הלסת שדורש טיפולי הרמת סינוס הוא בדרך כלל תוצאה של בעיה מולדת, אצל מבוגרים זה קורה גם בגלל מחלה או נזק מצטבר שנגרם לשיניים. במילים אחרות, אצל צעירים אין כמעט סיכוי לנזק מצטבר שנגרם לשיניים – כי הם פשוט עוד לא הגיעו לגיל שבו זה בא לידי ביטוי בחלל הפה והסינוסים.

ג. אובדן שיניים – על רקע האמור לעיל אפשר גם להבין את ההבדל בין צעירים או מבוגרים שמאבדים שיניים. בעוד צעירים מאבדים שיניים בגלל תאונות, אצל מבוגרים אובדן שיניים גורם לדילול עצם הלסת רק אחרי גיל מסוים וכתוצאה מתהליך של ספיגת עצם. ככל שעובר יותר זמן מאובדן השיניים, כך מתחדד הצורך בניתוח הרמת סינוס.

איך מבצעים הרמת סינוס אצל מבוגרים?

החדשות הטובות הן שגם מבוגרים וגם צעירים יכולים להתייעץ עם אנשי מקצוע כגון רופאת שיניים חיה מאיר על מנת לדעת מראש באיזה אופן מתבצע הטיפול. בראש ובראשונה, ההליך אמנם כירורגי אך הוא פחות פולשני מכפי שנהוג לחשוב ובעזרתו ניתן לעבות את העצם בחלק האחורי של הלסת העליונה לקראת שתל דנאטלי ובמהירות.

במידה והאזור בעצם שאליה יחובר השתל הדנטאלי לא מספיק לאורך כל השתל הרצוי, מתעורר חשש שלא תהיה לא אחיזה מספיקה. לכן הפתרון של רופאת שיניים חיה מאיר ושל אנשי מקצוע אחרים היא להגביה בצורה מלאכותית את העצם – על ידי החדרת תחליף עצם באזור שאליו עתיד השתל להיכנס.

לבסוף, החדשות הרעות הן שגם אחרי הרמת סינוס אצל מבוגרים יש תופעות לוואי. תופעות הלוואי אחרי הרמת סינוס הן כאבים מקומיים, נפיחות, שטפי דם, החרפת הבצקת ודימום מהנחיריים. אם התופעות מחמירות או לא חולפות ברובן אחרי 3 ימים, צריך להגיע למרפאה ולהתייעץ עם הרופא ועם הצוות.