קטגוריות
פרופסורים ורופאים

בחירת מומחה כתף

אם אתם מקדישים מחשבה לתהליך שעליכם לעבור במסגרת בחירת מומחה כתף, עשיתם כבר חצי מהדרך מעצם ההבנה כי הכתף הוא איבר ייחודי הדורש טיפול ייחודי, שבתורו דורש מומחה ייחודי, וכי את הכתף שלכם לא יהיה נכון "להפקיר" בידיו של כל אורתופד ללא התמחות וניסיון בבריאות הכתף, ויהיה מקצועי אשר יהיה.

כעת, עליכם לבחור את המומחה המתאים לכם ביותר, וכאן התשובות הן לא ברורות באופן מובהק, שכן מאחר ואין לכם את הידע הרפואי הנדרש, לא תוכלו באמת להעריך את היכולות המקצועיות של הרופא העומד מולכם. יחד עם זאת, ישנן מספר פעולות שאתם בהחלט יכולים לעשות בכדי לקבל מושג טוב לגבי מומחה הכתף שמתאים לכם.

המלצות וחוות דעת מקצועיות

הדבר הראשון והזמין ביותר שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו לטובת בחירת מומחה כתף, הוא לבחון המלצות וחוות דעת מקצועיות אודות מומחי כתף שונים. את זה תוכלו לעשות מול חברים, בני משפחה, מכרים וקולגות לעבודה, אך כדי לפתוח בפניכם מגוון רחב של מקורות מהימנים לקבלת המלצה, כדאי מאוד להעלות לפייסבוק פוסט שעוסק בנושא.

תוכלו לשתף את הפוסט עם חבריכם, אך גם ובעיקר בקבוצות העוסקות בבריאות, ואולי אף בתחום האורתופדיה ובריאות הכתפיים באופן ספציפי. כמו כן, תוכלו להיעזר במספר אתרים בהם ניתן לקבל ייעוץ ראשוני חינם על ידי רופאים. שם תוכלו לקבל חוות דעת מקצועיות, ועל אף שמרבית הרופאים ייזהרו לנקוב בשמו של רופא ספציפי, הם בהחלט יוכלו לתת לכם כיוון של קליניקות מובילות.

למדו כל מה שאפשר אודות הרופא

דבר נוסף שתוכלו לעשות במסגרת התהליך של בחירת מומחה כתף, הוא לנסות ולדלות כל מידע שאתם יכולים אודות הרופא המטפל. הכניסו את שמו של הרופא בגוגל, ובחנו את התוצאות הראשונות שעולות. האם מדובר ברופא שסובל מתביעות משפטיות רבות מחד, או מרופא שזוכה לסיקור חיובי בעיתונות ההמונים ואולי גם במגזינים מקצועיים? היכנסו לאתר האינטרנט של הרופא ובחנו את סל השירותים המוצע על ידו.

בחנו את הרקורד המקצועי שלו, ובדקו את ההיסטוריה שלו ואת התפקידים שמילא או עדיין ממלא בבתי חולים, בגופי בריאות בחו"ל, בוועדות וגופים רפואיים אחרים וכן הלאה. ככל שתאספו יותר מידע וככל שהוא יהיה יותר מהימן, תוכלו להבחין כיצד מתגבשת בקרבכם תמונה טובה, מלאה ומהימנה יותר אודות הרמה המקצועית של אותו רופא.

שבו עם הרופא והציגו בפניו את כל מה שמטריד אתכם

בסופו של דבר, יהיה עליכם להישען גם על האינטואיציה שלכם, וזאת במסגרת שיחות שתנהלו עם הרופא הפוטנציאלי. אספו שאלות שונות שהייתם רוצים לשאול את הרופא המטפל, אתגרו אותו סביב התשובות שהוא מספק לכם, ואל תהנהנו על כל תשובה. בשיחה זו תוכלו להבחין האם הרופא מקדיש את הזמן והמאמץ הנדרשים בכדי להעניק לכם את הידע והביטחון הדרושים לכם לפני הטיפול, והאם הוא מציג את הדברים בצורה אובייקטיבית או מנסה למשוך לכיוונים שונים בהם אתם יכולים לזהות אינטרס שלו, מבלי לנמק מדוע.

כל אלה יוכלו לסייע לכם לבחון מול מי אתם עומדים, ואם תעברו את התהליך בצורה יסודית, תוכלו די במהירות להגיע אל הרופא המתאים לכם ביותר. ולבסוף, הטיפ שאנחנו רוצים שתזכרו יותר מכל: בדקו האם הרופא שאתם בוחנים פועל בעצמו, או במסגרת מרכז רפואי. בהיבט הזה אין כל ספק – רופא המספק לכם את הטיפול דרך מרכז רפואי, יכול להציע לכם ערך גבוה הרבה יותר מכל רופא הפועל בצורה עצמית לחלוטין.

ערך זה בא לידי ביטוי בזמינות ובעושר הצוות המקצועי, בזמינות של אמצעים וטכנולוגיות רפואיות, סך הניסיון הנצבר על ידי כל הצוות הרפואי במרכז וכדומה – כל אלה גבוהים משמעותית במרכז רפואי, לעומת רופא הפועל באופן עצמאי לחלוטין.

הכתבה בשיתוף מרכז כתף תל אביב – קבוצת אורטופדים ומומחים לרפואת כתף.