קטגוריות
פרופסורים ורופאים

פרופסור יהודה אדלר ופרשת התלונות שהתבררו כעורבא פרח

 עד כמה קל לפגוע בשמו של אדם? את זה תוכלו לשאול את פרופ' יהודה אדלר נגדו הוגשה תלונה על הטרדות מיניות מילוליות כנגד עובדות שהיו כפופות לו כמנהל בבית החולים שיבא תל השומר – תלונה ממנה נוקה באופן מוחלט לאחר חקירה יסודית של נציבות המדינה, שהחליטה כי אין מקום להגיש תובענה כלשהי נגד פרופ' אדלר.

כדמות מופת בענף הקרדיולוגיה הישראלי, לא נותרו לאדלר ברירות רבות מלבד לנסות ולהגן על שמו באמצעות תובענות אזרחיות אותן הגיש כנגד כל אותם גורמים שהיו מעורבים בהכפשתו ובפגיעה המקצועית בו, אך יותר מכל, מתכוון אדלר פשוט להמשיך את חייו ואת הצמיחה המקצועית ממנה נהנה לאורך כל הקריירה שלו.

היסטוריה של ניהול בענף הקרדיולוגיה הישראלי

לאחר ששימש בסדרה ארוכה של תפקידי מפתח באקדמיה הישראלית ובענף הרפואה הישראלי, לרבות מנהל בכיר על מספר מחלקות ואגפים בבית החולים שיבא תל השומר, וזאת מבחינתו התשובה הטובה ביותר לכל אותם אנשים שניסו לפגוע בו ובקריירה שלו דרך המישור הפלילי.

לאורך שנות פעילותו כקרדיולוג מומחה, בחר אדלר לנתב את מאמציו לעולם המחקר והפיתוח הרפואי ולטיפולים בחולים במחלות קרום הלב בארץ ובעולם, בהם גם שחקן הכדורגל, קרבחאל, שחקן ריאל מדריד, לו העניק טיפול במחלת לב ממנה הוא סובל על מנת שיוכל להמשיך ולעלות למגרשים הגדולים באירופה.

הכרה בינלאומית כמרצה בכיר ורופא יוצא דופן

למרבה המזל, הפגיעה בשמו של פרופ' יהודה אדלר בישראל, לא הצליחה לשלוח גלים אל המרחב הבינלאומי, בו הוא עדיין נחשב לקרדיולוג בכיר ומרצה מבוקש בהרצאות וכנסים בינלאומיים של ענף הקרדיולוגיה. רק לאחרונה, הרצה אדלר בכנס הקרדיולוגיה הבינלאומי שנערך בסרביה, בו הרצה על ההתוויות החדשות לטיפול במחלות קרום הלב, התוויות אותן גיבש בעצמו לאורך שנים של מחקר ופיתוח תחום הטיפול במחלות אלה, תחום שזוכה לתנופה בדרכי הטיפול, לא מעט בזכות מחקרו ומעורבותו של אדלר.

כקרדיולוג בכיר בזירה הבינלאומית נהנה אדלר גם מבחירתו לתפקיד היו"ר האירופאי של אגף מחלות קרום ושריר הלב באיגוד הקרדיולוגיה האירופאי, שנחשב לאחד האיגודים המובילים בעולם בתחום הלב.

מניח את הפגיעה מאחור וממשיך קדימה בכל הכוח

בעידן האינטרנט, קל מאוד לפגוע בשמו של אדם ומספיק כתבה אחת בעיתון בכדי להעלים את כל פועלו של האדם ולהחליפו בידיעות מרתיעות. המהירות בה נוקה פרופ' יהודה אדלר מהחשדות נגדו והמעבר המהיר להמשך העשייה בתחום, יכולה רק להעיד על כך שגם בעידן האינטרנט וגם אם הניסיון לפגוע הוא מספיק חזק והחלטי, לרשותו של כל אדם עומד העבר שלו, עומדות היכולות שלו ועומדת התרומה שלו לטובת הכלל.

בזכות כל אלה, הצליח אדלר להשתחרר מהתקופה הקשה שחווה ולחזור אל מסלול ההצלחה, ממנו לא נהנה רק הוא, אלא כל ענף הקרדיולוגיה הישראלי על כלל הרופאים הצעירים העושים את צעדיהם הראשונים בתחום ומחפשים מודל מקצועי ללמוד ממנו.